П`ятниця, 29.03.2024, 00:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Лабораторія менеджменту та підручникознавства

Категорії розділу
Статті [45]
Наукові та науково-методичні статті
Посібники [1]
Навчальні та навчально-методичні посібники з проблем підручникознавства
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Статті

Bпровадження сучасного маркетингу в діяльність навчальних закладів профтехосвіти

Слід, на нашу думку, систематизувати та унормувати ці питання.

Метою служби маркетингу ПТНЗ має бути визначення запитів ринку праці, потреб та інтересів споживачів освітніх послуг та забезпечення їх задоволення шляхом прийняття ефективних управлінських рішень щодо повного циклу підготовки робітничих кадрів.

Основними завданнями, що покладаються на маркетингову службу професійно-технічного навчального закладу можуть бути такі:

- дослідження та аналіз попиту і пропозиції на ринку праці;

- надання пропозицій щодо обсягів і структури підготовки кваліфікованих робітників, ко-

ригування змісту, форм і методів навчання;

- забезпечення виробничою практикою учнів та працевлаштування випускників;

- аналіз працевлаштування та закріплення на робочих місцях випускників;

- дослідження та аналіз попиту і пропозиції на ринку освітніх послуг;

- управління попитом через формування освітніх потреб громадян;

- підготовка рекомендацій щодо виробничо-збутової діяльності, змін у номенклатурі продукції, що виробляється під час професійно-практичної підготовки; запровадження нових форм і методів комерційної діяльності навчального закладу;

- підготовка рекомендацій щодо розвитку співпраці зі соціальними партнерами;

- формування та ведення банків даних: соціальних партнерів, учнів старших класів загальноосвітніх шкіл, робочих місць для проходження виробничої практики учнями ПТНЗ та працевлаштування випускників навчального закладу;

- аналіз результатів діяльності навчального закладу та факторів, що на них впливають;

прогнозування комплектування груп учнів (слухачів) за напрямками підготовки, проведення ситуаційного ринкового аналізу;

- участь у розробці нормативних документів, спрямованих на підвищення ефективності

функціонування професійно-технічного навчального закладу.

Основними функціями маркетингової служби у професійно-технічному навчальному закладі є вивчення зовнішнього (демографія, економіка, наука і техніка тощо) та внутрішнього (соціальні партнери, споживачі, конкуренти, громадськість) середовища, визначення структури підготовки робітничих кадрів, забезпечення просування продукту (стимулювання попиту на професійні освітні послуги та працевлаштування випускників). Крім основних функцій можна визначити додаткові: формування потреб в освітніх послугах з урахуванням тенденцій НТП і вироблення рекомендацій щодо трансформації структури підготовки робітничих кадрів відповідно до сформованих потреб; відпрацювання системи контролю якості підготовки випускників відповідно до якості державних освітніх стандартів та вимог замовників робітничих кадрів.

Реалізація цих функцій для виконання поставлених завдань передбачає формування функціональної структури служби маркетингу ПТНЗ, яка сприятиме ефективній її взаємодії з іншими функціональним підрозділами професійного навчального закладу.

Важливе місце у маркетинговому управлінні ПТНЗ належить науково-методичній службі.

Маючи на меті зростання професійної майстерності педагога, підвищення його мотивації на самовдосконалення в процесі творчої пошуково-дослідної діяльності, функціонування цього підрозділу сприятиме створенню сучасного комплексного методичного забезпечення фахової підготовки, розробленню нових освітніх продуктів і програм та інформаційного забезпечення професійної освіти у ПТНЗ.

Діяльність економічної служби стратегічно, тактично і технологічно пов’язана зі збутом.

Вона виступає як механізм підтримки адекватності фінансової діяльності навчального закладу процесам, що відбуваються на ринку. У багатогалузевих ПТНЗ доречним є створення профільних об’єднань, які є дієвим фактором успішної маркетингової та навчально-виробничої діяльності за галузевими напрямками підготовки робітничих кадрів. Навчальні заклади, управління якими здійснюється на основі маркетингового підходу, можна вважати маркетингово-орієнтованими освітніми організаціями, які функціонують і розвиваються відповідно до потреб ринку.

Як свідчать результати проведених експериментів, а також зарубіжний досвід, системне маркетингове управління ПТНЗ забезпечує координацію діяльності усіх підрозділів навчального закладу, продуктивне використання інформації про його зовнішнє і внутрішнє середовище, сприяє комплексному задоволенню потреб споживачів освітніх послуг, підвищенню ролі професійно-технічної освіти як соціальної цінності та зростанню її іміджу.

П.Помаран

Категорія: Статті | Додав: Олександр (23.08.2015)
Переглядів: 833 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук